שיווק באינטרנט: עסקים מפנים יותר תקציבים לאפיקי שיווק באינטרנט

בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה הולכת וגדלה; יותר ויותר חברות ועסקים מוותרים על ערוצי הפרסום באמצעי התקשורת המסורתיים דוגמת הטלוויזיה, העיתונות הכתובה והרדיו, ותחת זאת מפנים את מרבית משאבי ותקציבי הפרסום לאפיקי שיווק באינטרנט כגון פרסום ממומן בגוגל, קידום אורגני בגוגל, פרסום ביו-טיוב ופרסום ברשתות חברתיות.

מדוע אפיקי שיווק באינטרנט הפכו אטרקטיביים יותר?

המגמה הברורה שאנחנו עדים לה בשנים האחרונות לא התחילה היום, היא תוצר של תהליך מדורג שבו הופנמו כל היתרונות שמציעים אפיקי שיווק באינטרנט. ואכן יש כמה הבדלים מהותיים בין שיווק באינטרנט לבין שיווק ברדיו, הטלוויזיה והעיתונות הכתובה.

  • תמחור מודולארי. העובדה שכל חברה ועסק יכולים לקבוע את התקציב החודשי המושקע בפרסום ושיווק, בהתאם ליכולות הפיננסיות שלהם היא יתרון גדול שלא ניתן להנות ממנו כאשר מפרסים באמצעי התקשורת המסורתיים. באמצעי תקשורת מסורתיים המחירים אינם מודולריים, אם רוצים לפרסם צריך לקבל את התמחור הגבוה מאוד שקבעו אמצעי תקשורת אלו ולא ניתן לשחק עם המחיר. מנגד, בקמפיינים אינטרנטיים ניתן להגדיר תקציבים חודשיים, אפילו תקציבים יומיים, להגדיל או לצמצם את התקציב בהתאם למצב ולצרכים של החברה ולקבל חשיפה לא פחות טובה אולי אפילו טובה יותר מזו שניתנת באמצעי התקשרות המסורתיים.
  • הזדמנות שווה לכל העסקים – גדולים, בינוניים או קטנים כאחד. על פי נתונים שנאספו בשנים האחרונות לכ-51% מהעסקים והחברות בישראל אין את התקציבים הדרושים לפרסום באמצעי התקשרות המסורתיים. התמחור המודולרי שדיברנו עליו בפסקה הקודמת מעניק, אם כן, הזדמנויות שיווק ופרסום שוות גם לעסקים קטנים ובינוניים. בצורה כזו גם עסקים שאין להם תקציבי ענק כפי שיש לחברות גדולות יכולים ליהנות מאפשרויות השיווק באינטרנט כמעט כמו שחברות גדולות יכולות.
  • פרסום ייעודי לקהל היעד. סיבה נוספת שיכולה להסביר את הנהירה ההמונית לערוצי שיווק באינטרנט היא היכולת של ערוצים אלו לספק לנו פלטפורמת שיווק ופרסום ממוקדת קהל יעד. בניגוד לכך, כאשר מפרסמים באמצעי תקשורת מסורתיים פונים לקהל רחב ובלתי ידוע. אפיקי שיווק באינטרנט מאפשרים לנו לבחור קהל יעד ספציפי, ובנוסף מאמצי ומסרי הפרסום מגיעים ללקוחות פוטנציאליים שכבר חיפשו באופן פעיל את השירות או המוצר שהחברה מוכרת. את הדוגמה הטובה ביותר לכך רואים בתוצאות החיפוש של גוגל. הפרסומים של החברות נחשפים לגולשים בהתאם לשאילתות החיפוש שהם הקלידו במנוע החיפוש גוגל. אלו הם לקוחות “חמים”, בעלי נכונות גבוהה לבצע רכישות, כך שלא מבזבזים כסף על פרסום למכנה המשותף הרחב ביותר, כפי שקורה באמצעי התקשורת המסורתיים.
  • שיווק באינטרנט הוא שיווק חוצה גבולות גיאוגרפיים. עוד יתרון גדול שטמון באפיקי שיווק באינטרנט ויכול להסביר את המגמה הוא שבאמצעי תקשורת מסורתיים ניתן לפרסם רק בישראל. בטלוויזיה שלנו מדברים עברית, בעיתונים כותבים בעברית וברדיו – גם כן. מנגד, בעזרת ערוצי שיווק באינטרנט אפשר להעביר מסרים לקהל יעד פוטנציאלי מעבר לים הדובר שפות השונות מעברית. שימוש בערוצי שיווק באינטרנט פותח צוהר לעולם עסקים גלובלי. אפשר להקים אתרי אינטרנט במגוון שפות, אפשר להשיק קמפיינים לכל מדינה בעולם כמעט ואין הגבלה גיאוגרפית או לשונית. כל העולם פתוח לפנינו.

מגוון היתרונות הקיימים בערוצי שיווק באינטרנט הוא גדול ואטרקטיבי כל כך, ונראה כי מגמה זו רק תלך ותתעצם גם בשנים הקרובות, הן באמצעות קידום בגוגל והן ע”י ניהול דף פייסבוק עסקי על כל המשתמע מכך.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי שיווק באינטרנט או ייעוץ ראשוני ללא עלות או התחייבות, ניתן ליצור עימנו קשר:

שלחו אלינו הודעה

או להתקשר: 09-8326266 או 050-7197073

 

About the Author

אושרי בן סימון אושרי הוא בעל תואר בתקשורת וניסיון מאז שנת 2008 בקידום אתרים ושיווק באינטרנט של מותגים בישראל ובחו”ל כגון: אוניברסיטת בר אילן, חברת טיפוח השיער והגוף ®Moroccanoil, ריווחית – תוכנות הנהלת חשבונות וניהול עסק, פורטל הרפואה BeOK, מלון פלאז’ה ביץ תל אביב, רשת פיצה דונטלו, עיצוב עסקי המרכז לשיווק תוכנות, מכון טכנולוגי חולון, Happiness מתנות, חברת אגד, MSN לימודים, חברת נרשמים ללימודים, חברת טבע, רשת סטימצקי, פנגו חניה סלולרית, חברת אמדאוס טיסות, מכללת כנרת, FXP, חברת אופיר טורס, אתר מסע ישראל ועוד רבים. כיום אושרי הוא מנהל צוות שיווק באינטרנט ב-Emarker.

צרו עימנו קשר ✉