קידום ממומן בגוגל או קידום אורגני זו שאלה שבעלי עסקים מרבים לשאול אותה ונראה שהגיע הזמן לענות עליה. העניין הוא שאין תשובה אבסולוטית אחת שתתאים לכל אחד ואחת. צריך להבין היטב את ההבדלים בין שני סוגי הקידום, לראות באילו מצבים כל אחד מהם יעיל יותר, ורק אז להחליט באיזו אפשרות לבחור – קידום ממומן או אורגני? או אולי אפילו שניהם?
היכן רואים תוצאות קידום ממומן ותוצאות אורגניות בגוגל?
תוצאות קידום ממומן ניתן לראות בדפי תוצאות החיפוש של גוגל כאשר מבצעים חיפוש כלשהו במנוע החיפוש. נזהה תוצאות קידום ממומן אם בשורת ה-URL נראה את המילה “מודעה” בצבע ירוק במלבן ירוק.
כדי להיות נוכח בתוצאות הקידום הממומן יש להשיק קמפיין פרסומי במערכת גוגל אדוורדס (Google AdWords). במערכת זו חוקרים ומגדירים מילות מפתח, קובעים מחיר לכל קליק, בוחרים את קהל היעד שלנו, אזור גיאוגרפי, שעות שבהן ירוץ הקמפיין, מנסחים מודעות פרסום אטרקטיביות ועוד מספר נתונים. ומרגע שמסיימים תהליך זה אפשר להעלות לאוויר והמודעות יוצגו. תהליך זה יכול להסתיים בין חודש לבין שלושה חודשים.
תוצאות קידום אורגני
תוצאות קידום אורגני רואים בדפי תוצאות החיפוש של גוגל כאשר מבצעים חיפוש כלשהו במנוע החיפוש מתחת למודעות הממומנות, והן נקראות תוצאות טבעיות כי אתרי האינטרנט הגיעו אליהן באופן טבעי, לא ממומן. כדי להתברג בתוצאות הטבעיות או האורגניות נדרשת עבודת קידום אתרים אינטנסיבית הכוללת בין היתר אופטימיזציית האתר למנועי חיפוש. זה הוא תהליך ארוך ועד שרואים תוצאות בפועל יכולים לחלוף כ-6 חודשים.
לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום ממומן בגוגל או קידום אורגני או ייעוץ ראשוני ללא עלות או התחייבות, ניתן ליצור עימנו קשר:
או להתקשר: 09-8326266 או 050-7197073
פרסום לטווח הקצר או פרסום ארוך טווח?
קידום ממומן בגוגל יכול להיות יעיל מאוד לבעלי עסקים שזקוקים לחשיפה מהירה יחסית. למשל, אם יש מבצע קצר מועד, אם יש קורס שההרשמה אליו מסתיימת בקרוב או אם רוצים לחסל מלאי במהירות. במקרים כאלו ניתן להשקיע סכום כסף גבוה בזמן קצר יחסית בגוגל אדוורדס, אך מרגע שמפסיקים להשקיע בקמפיין הוא נסגר ואין יותר חשיפה.
בדומה לביצוע ניהול דף פייסבוק, קידום אורגני יהיה יעיל במצבים שבהם יש זמן ורוצים להשקיע לטווח הארוך. לוקח, כאמור, עד כחצי שנה עד שאתרים מקודמים היטב מתברגים בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל, אך אם עבודת הקידום היא טובה, מרגע שמגיעים לתוצאות אורגניות גבוהות, אפשר להישאר שם לאורך זמן. למעשה יש לא מעט פרויקטים של קידום אורגני שהסתיימו ובעלי העסקים כבר לא משלמים למקדם אתרים, אך הם עדיין ממשיכים להיות ממוקמים גבוה בדפי התוצאות של גוגל במילות מפתח רבות וזאת מאחר שעבודת הקידום הייתה טובה.
קידום ממומן בגוגל או אורגני? זו גם שאלה של אמינות
יש הבדל חשוב נוסף בין קידום ממומן בגוגל לבין קידום אורגני והוא נוגע לרמת האמינות שמשדר האתר. אתרים שממוצבים גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות נתפסים כאמינים יותר מאלו המפורסמים בקמפיין קידום ממומן בגוגל. הסיבה לכך טמונה בעובדה שגוגל ממקם גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות אתרי אינטרנט סמכותיים, ותיקים, אמינים ומהימנים. אתרים שגולשים הצביעו בהם אמון שוב ושוב, נכנסו אליהם, שהו בהם, גילו מעורבות ומצאו בהם עניין ורלוונטיות. בקידום ממומן מדד האמינות נעלם. כל בעל אתר/עמוד אינטרנט/דף נחיתה יכולים להשיק קמפיין ממומן אם יש לו את הכסף לכך.
קידום ממומן בגוגל או אורגני זה גם עניין של תקציב
ההחלטה באיזה אפיק לבחור – קידום ממומן בגוגל או אורגני – תלויה גם במשאבים התקציביים העומדים לרשות בעלי העסקים. כדי להנות ממקסימום חשיפה בקידום ממומן בגוגל כדאי מאוד להשקיע סכום כסף נכבד, וסכום זה גם יכול להשתנות בהתאם לכמות מילות המפתח שבוחרים. בעת קידום ממומן בגוגל יש לחלק את התקציב הן לגוגל והן לדמי ניהול המועברים למנהל הקמפיינים. בניגוד לכך, ההשקעה בקידום אתרים אורגני היא קבועה ונמוכה יחסית. במקרה כזה, יש תשלום חודשי אחד והוא מופנה למקדם האתרים.
במצב האידיאלי – כדאי להשקיע גם בקידום אורגני וגם בקידום ממומן בגוגל
כפי שראינו אם צריך לבחור בין קידום ממומן בגוגל לבין קידום אורגני, אז יש מצבים שבהן יש יתרון לאורגני ובמצבים אחרים יש יתרון לקידום ממומן בגוגל. אבל בעולם אידיאלי שבו אין מגבלה של תקציבים כדאי מאוד להשקיע בשני הערוצים גם יחד כדי להנות מחשיפה מקסימלית לאורך כל ימות השנה.
בוא ניקח לדוגמה את חברת קוקה קולה. זוהי חברה ידועה ומצליחה שיש לה מוניטין בן עשרות שנים. מוצריה הם מן הנמכרים בותר בעולם ובכל זאת, חברת קוקה קולה משקיעה בפרסום בכל אמצעי התקשורת הקיימים. זה קורה כי חברת קוקה קולה רוצה להישאר בתודעה הציבורית ולזכות לחשיפה מקסימלית בכל עת.
סיבה נוספת שבעטיה כדאי מאוד להשקיע ב-2 אפיקים אלו, קרי: באפיק קידום ממומן של גוגל ובאפיק האורגני, היא שקידום ממומן יכול לעזור לנו בקביעת מטרות ממוקדמות בקידום האורגני. בעת קידום ממומן בגוגל אפשר וכדאי לבחור הרבה מילות מפתח שכאשר גולש מקליד אותן המודעות של הקמפיין יחשפו לפניו. עם הזמן ועל סמך הנתונים שמתגבשים בקמפיין הממומן אפשר להחליט בצורה חכמה יותר על אסטרטגיית הקידום האורגני. בודקים בקמפיין הממומן אילו מילות מפתח הניבו הכי הרבה הקלקות והמרות, ועל סמך ביצועים אלו בוחרים את מילות המפתח לקידום האורגני.