בשנת 2010 הודיעה חברת גוגל כי מהירות אתר אינטרנט מהווה פקטור חשוב בכל הקשור לנושא של קידום אתרים אורגני. לקראת סוף 2018, יצאה גוגל בהודעה כי למהירות אתרי אינטרנט יינתן משקל רב יותר גם בדירוג אתרי מובייל. בדיקת מהירות אתר על בסיס קבוע הפכה הכרחית, אם כן, אם שואפים להתקדם במעלה תוצאות החיפוש בכל פורמט.
כיצד השתנתה כתיבת תוכן מותאמת SEO מתחילת המילניום ועד היום?
בקידום אתרים בן ימינו התוכן נחשב מלך, אך זה לא היה כך תמיד. הרבה השתנה מאז החל מנוע החיפוש של גוגל להיות הפופולרי ביותר בעולם. בכתבה זו שלפניכם נסקור, אפוא, את השינויים שעברו על כתיבת תוכן מותאמת SEO מאז ראשית ימי גוגל ועד לימים אלו.
העברת אתר ל-https והשפעתו על ההתקדמות במנועי החיפוש
אי שם באוגוסט 2014 הודיעה חברת גוגל כי אתרים שלא יעברו אל פרוטוקול https המאובטח עלולים להידרדר במורד תוצאות החיפוש אל עמודים נידחים. המטרה שעמדה לנגד עיניה של חברת גוגל היא חיובית ונועדה להפוך את רשת האינטרנט למקום בטוח יותר.
איך מפרסמים בגוגל? כל הדרכים מובילות לעמוד הראשון
חשיפה ברשת האינטרנט נחשבת לצורת החשיפה האפקטיבית ביותר כיום. בעוד שבעבר נהוג היה לחשוב שחשיפה מגיעה באמצעות פרסום, העידן החדש לימד כי המילה פרסום מתייחסת לתחום צר של מודעות ממומנות בעיתונות וברשת, ולמעשה לא מכסה את כל אפשרויות החשיפה הקיימות. התובנה החשובה ביותר נמצאת בזיהוי הפלטפורמה, כאשר אין עורערין על כך כי מנוע החיפוש גוגל הוא הכלי המוביל ברשת הטומן אפשרויות חשיפה רחבות ללא תקרת זכוכית.
שירות “גוגל לעסק שלי” – כך תרוויחו יתרון במנוע החיפוש
כל עסק וארגון אשר מחפש יתרון בשוק תחרותי יודע כי קידום העסק וההבלטה שלו במנוע החיפוש הענק גוגל הוא הכלי החשוב ביותר בדרך לחשיפה רחבה וממוקדת לקהל היעד והלקוחות הפוטנציאלים.
לא לחינם הרוויח גוגל את שמו כמנוע החיפוש החזק והטוב בעולם, ולצד מערך מוקפד של פרמטרים הבוחנים את איכות האתרים והערך המוסף לגולשים בקידום האתרים האורגני, יצרו בגוגל גם מערך של כלים לבעלי עסקים ואתרים בניהם גוגל לעסק שלי.
מה זה שיווק דיגיטלי ומדוע הוא כבש את עולם הפרסום?
אם לפני 15 שנים היו אומרים למנהל חברה מצליחה כי הוא יכול לפנות ולפרסם לקהל היעד שלו בלבד ובדיוק בזמן בו קהל היעד מחפש את המוצר או השרות ולהציע לו הצעה שלא ניתן לסרב לה, הוא בוודאי היה בטוח ש”עובדים” עליו או שמספרים לו סיפורי מדע בדיוני. דרכי הפרסום שעמדו בפני אותו מנהל היו במקרה של תקציב נמוך עיתונות ושילוט פשוט ובתקציב גבוה טלוויזיה. כל אמצעי הפרסום המסורתיים לא כללו פנייה מדויקת לקהל היעד ובנוסף היו יקרים מאוד.
Read more
קידום אתרים מקצועי
קידום אתרים מקצועי מהווה את השוני שבין אתר אינטרנט שרק נמצא ברשת לבין אתר מצליח שגם מביא תנועה ולקוחות לבית העסק, שכן לא די רק בהקמת אתר אינטרנט בלבד אלא גם מומלץ להביא את האתר לתודעת הכלל ולגרום לו להיות אתר ייחודי שמופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל ולא סתם עוד אחד מתוך מאות אתרים דומים. כל זה אולי נשמע כמו קמפיין סיסמאות יפה אבל האמת היא שללא קידום אתרים מקצועי ייתכן שהשקעה בהקמת אתר בלבד תהיה מעט מיותרת כי אין כל כך טעם בהקמת אתר אינטרנט אם אף אחד לא ייבקר בו ולא יראה אותו.
Read more