העברת אתר ל-https והשפעתו על ההתקדמות במנועי החיפוש

אי שם באוגוסט 2014 הודיעה חברת גוגל כי אתרים שלא יעברו אל פרוטוקול https המאובטח עלולים להידרדר במורד תוצאות החיפוש אל עמודים נידחים. המטרה שעמדה לנגד עיניה של חברת גוגל היא חיובית ונועדה להפוך את רשת האינטרנט למקום בטוח יותר.

גוגל העניקה כמעט 4 שנות חסד לבעלי אתרים כך שיספיקו לעבור אל https המאובטח, וביוני 2018 הייתה זו קריאה אחרונה. מאז יוני 2018 בעת הגלישה בדפדפן גוגל כרום אתרים לא מאובטחים נחשדים על ידי גוגל כאתרים שאינם בטוחים לגלישה ומידע זה מגיע גם לגולשים בדמות ההתרעה המוכרת “לא מאובטח” או באנגלית “”Not Secured.

מדוע לא כל האתרים עברו עדיין לפרוטוקול https?

למרות שחלפו כבר 4 שנים בעלי אתרים רבים חוששים מהמעבר לפרוטוקול https. זה קורה מאחר וכידוע שינויים באתרים, ולו המזעריים ביותר, עשויים לגרום לתנודות במיקומי האתרים בתוצאות החיפוש. אז כאשר בעלי אתרים נדרשים לבצע שינוי די גדול כמו העברת האתר מפרוטוקול http אל https החשש מה יקרה לעבודה וההשקעה בקידום האתר היא אמיתית ומובנת. אבל יש גם חדשות טובות: זה נכון, אמנם המעבר ל-https יכול לגרום לתנודות במיקומי האתרים אך לאחר תקופה די קצרה של הסתגלות גוגל מחזירה את מיקומי האתרים בדיוק למקום שבו הם היו טרם העברת האתר לפרוטוקול https.

מה זה  http ומה ההבדל בינו לבין פרוטוקול https?

באשר לשאלה מה זה http וכיצד הוא נבדל מפרוטוקול https, התשובה היא די פשוטה. אך לפני שנענה על השאלה מה זה http ומה זה https נתחיל בהבהרה קצרה וממצה של מה הוא פרוטוקול. פרוטוקול זה הוא בעצם מנגנון תקשורת בין שרתים למשתמשי קצה, קרי: גולשי אינטרנט.

מה זה http?

פרוטוקול http הוא פרוטוקול פשוט יחסית והוא נועד להעביר היפרטקסט. התקשרות בפרוטוקול http היא גלויה, חשופה אפילו פרוצה והאקרים או גולשים מפולפלים יכולים בנקל לקבל גישה למידע סודי ורגיש כגון: פרטים אישיים, מספר כרטיסי אשראי, תעודות זהות של גולשים, סיסמאות ועוד פרטים שגולשים השאירו באתר.

ומה זה פרוטוקול https?

בניגוד לפרוטוקול http, פרוטוקול https הוא פרוטוקול מורכב יותר ומאובטח. התקשורת בין השרתים למשתמשי הקצה מוצפנת ואין גישה חופשית למידע סודי ורגיש. התוספת הקטנה הזו של האות S למעשה מספקת מעין שכבת הגנה נוספת.

כך נראית שורת כתובת ה-URL של אתר מאובטח:

רואים הן את ה-https וגם את הסימן הבינלאומי לביטחון – מנעול.

כאשר נכנסים לאתר שכתובת ה-URL שלו כוללת https ואת סימן המנעול אפשר להשאיר שם פרטים אישיים, דיסקרטיים או רגישים בראש שקט וללא כל חשש, ואין סיכוי שפרטים רגישים יחשפו או יגיעו לידיים בלתי רצויות.

איך פרוטוקולי התקשורת http ו-https משפיעים על דירוג אתרים במנועי החיפוש?

מיוני 2018, כאמור, תיחשף בפני גולשים שינסו להיכנס לאתרים שפרוטוקולי התקשרות שלהם הוא http ואינם מאובטחים אזהרת אבטחה. עם הזמן גם יופיע סימן של משולש אדום עם סימן קריאה. אזהרות אלו ירתיעו את הגולשים מלהיכנס לאתרים הללו. אתרים אלו יסבלו מבעיות תנועה של גולשים ואתרים שיש בהם תנועה דלה יורדים בתוצאות הדירוג של מנוע החיפוש של גוגל. כי כידוע כמות תנועה לאתר היא פקטור חשוב בדירוג אתרי אינטרנט במנוע החיפוש של גוגל.

כדי להדגים את התופעה די לחפש מילות מפתח בעלות נפח גדול בגוגל. אפשר לראות שבמקומות הראשונים נמצאים, על פי רוב, אתרים עם פרוטוקול https מאובטח. זו היא למעשה ההוכחה לקשר ההדוק בין פרוטוקול https המאובטח לבין קידום אתרים ברשת.

מעבר אל פרוטוקול https מאובטח נועד להעצים את תחושת הביטחון בקרב גולשים אך הוא גם מגן על בעלי האתרים מפני תביעות במקרים בהם פרטים של גולשים דולפים, נחשפים או נגנבים. וכפי שראינו, כבר היום גוגל מעדיפה למקם אתרים בעלי פרוטוקול https גבוהה יותר בתוצאות החיפוש.

 

אם אתם מעוניינים בהעברת האתר שלכם לפרוטוקול http אל https המאובטח או אם הנכם מעוניינים בקידום בגוגל, צרו אתנו קשר:

התקשרו: 09-8326266 או 050-7197073
או כתבו לנו דרך עמוד צור קשר

צרו עימנו קשר ✉