בקידום אתרים בן ימינו התוכן נחשב מלך, אך זה לא היה כך תמיד. הרבה השתנה מאז החל מנוע החיפוש של גוגל להיות הפופולרי ביותר בעולם. בכתבה זו שלפניכם נסקור, אפוא, את השינויים שעברו על כתיבת תוכן מותאמת SEO מאז ראשית ימי גוגל ועד לימים אלו.
לקבלת הצעת מחיר לשירותי כתיבת תוכן לאתרים או ייעוץ ראשוני לא עלות או התחייבות, ניתן ליצור עימנו קשר:
או להתקשר: 09-8326266 או 050-7197073
כתיבת תוכן לאתרים בתחילת המילניום
כאשר תחום קידום האתרים היה עוד בחיתוליו עוד לא חשבו שיש משמעות רבה לתוכן באתרי אינטרנט. די היה להשקיע באופטימיזציה של דפי האתר ובאסטרטגיית בניית קישורים כדי להתקדם בתוצאות החיפוש. כאשר הרעיון היה פשוט: ככל שיש יותר קישורים חיצוניים ממילת מפתח מסוימת המצביעים אל אתר אינטרנט נתון, כך גדל הסיכוי שהוא יתקדם במנוע החיפוש. ואכן, בימים ההם מקדמי אתרים הקדישו את רוב זמנם ומרצם באופטימיזציה ובבניית אסטרטגיית קישורים ענפה. לא ממש היה חשוב מה יש באתר והאם הוא מספק מענה ממוקד לשאילתת החיפוש של הגולשים, פרקטית אם היו מספיק קישורים חיצוניים שהצביעו על האתר – הוא פשוט התקדם במנוע החיפוש.
כתיבת תוכן לגוגל, לא כתיבת תוכן לגולשים
אט אט חברת גוגל הבינה שהיא לא יכולה לדרג אתרים אך ורק על פי כמות הקישורים המצביעים על אתרי אינטרנט אלא שגם יש להחשב בתוכן האתר ולכן החלה לתת ציונים גבוהים יותר לאתרים שהקישורים שמצביעים אליהם יוצאים מתוך תוכן, מתוך טקסט ורצוי כמה שיותר משיק לתחום העיסוק של האתר. בימים אלו כתיבת תוכן לאתרים כבר החלה להפוך למקצוע ודי היה לכתוב טקסט צפוף שבו שובצה מילת המפתח שפע של פעמים כדי להתקדם בתוצאות החיפוש. זאת אומרת שכותבי תוכן שרצו להתאים את כתיבת התוכן לכללי ה-SEO נהגו לשבץ בכל מקום שרק יכלו בטקסט את מילת המפתח, בין אם זה היה נכון תחבירית ובין אם לאו, בין אם זה שירת את הרעיון הכללי של הטקסט ובין אם לאו ובין אם הטקסט היה מעניין או לא. ואכן, לטקטיקת כתיבת תוכן זו הייתה השפעה חיובית על התקדמות האתר בתוצאות החיפוש בתקופה ההיא. ככל ששולבה יותר פעמים מילת מפתח בטקסט נתון, כך גדל הסיכוי שהדף שבו שובצה מילת מפתח זו יתקדם במעלה תוצאות החיפוש. כתיבת תוכן לאתרים נסובה סביב הרעיון שאין משמעות רבה לתוכן עצמו או למבנה התוכן, אבל יש משמעות לדחיסות מילות המפתח בתוכן של כל דף אינטרנט. בימים ההם, כתיבת תוכן לאתרים פירושה – כתיבת תוכן למנוע החיפוש גוגל.
כתיבת תוכן לאתרים בסוף העשור השני של שנות ה-2000
לקראת סוף שנת 2017, חברת גוגל ביצעה עדכון נוסף באלגוריתם שלה. זה קרה לאחר שהיא הבינה שזה לא מספיק שקישורים יצאו מתוכן, חשוב שהתוכן יהיה בעל משמעות ורלוונטיות עבור הגולשים. זה היה סוף עידן כתיבת תוכן לגוגל ולמטרת קידום אתרים בלבד ותחילת עידן כתיבת התוכן ליצירת עניין בגולשים. כותבי תוכן כבר לא יכלו לדחוס מילות מפתח באחוזים גבוהים בטקסטים כדי להתקדם בתוצאות החיפוש, הם היו צריכים לכתוב תוכן מעניין, בעל ערך ובעל רלוונטיות לשאילתת החיפוש של הגולשים. בנוסף, הצטברו מחקרים מדעיים שהראו כי יש שוני בין קריאה אינטרנטית לבין קריאת ספר. את הספר או החוברת אנחנו אמנם קוראים אבל כאשר אנחנו באינטרנט אנחנו סורקים. לכן, לא רק שהתוכן היה צריך להיות מעניין הוא גם היה צריך להיות מוגש בפסקאות קצרות כך שיהיה קל ונעים יותר לסקור את הטקסטים על גבי מסכים. בשלב זה גוגל דירגה אתרים מעניינים, סמכותיים ורלוונטיים גבוה בעוד שאתרים שהתוכן שלהם היה ירוד, רדוד, רצוף בשגיאות כתיב או לא רלוונטי הידרדרו במורד תוצאות החיפוש.
כתיבת תוכן מותאם SEO בימינו
כיום, כתיבת תוכן לאתרים שונה מאוד. זה מתחיל בזה שתוכן כבר לא מוגדר כטקסט בלבד. כאשר היום אומרים תוכן לאתרים למעשה מתכוונים לכתיבת כתבות ומאמרים אך גם מתכוונים לתמונות סטילס, לווידאו, לחידונים, לשאלונים, לכתיבה שיווקית או לכל אמצעי רלוונטי שיכול לגרום לגולשים להישאר באתר האינטרנט ולרתק אותם. כתיבת תוכן לאתרים העולה בקנה אחד עם כללי ה-SEO עדיין כוללת אלמנטים מראשית ימי גוגל, קרי: שילוב של מילות מפתח בגוף הטקסט ובכותרות, אך היא הרבה יותר מורכבת. היום תוכן באתרי אינטרנט צריך להיות מעניין, מקורי, שיווקי ויצירתי. כותב התוכן צריך לדעת לכתוב תסריטים, לעורר תגובות ודיונים בקרב גולשים הן באתר עצמו והן אם מבוצע בעבורו ניהול דף פייסבוק. הוא צריך לרגש, לגעת ולגרום לגולשים להיות מעורבים בתכני האתר. כתיבת תוכן מותאמת SEO היא כתיבה לגולשים, לבני אדם בשר ודם, לא רק לזחלנים הממוחשבים והאוטומטיים של מנוע החיפוש גוגל.